ТА СЭТГЭЛ ХӨДЛӨЛИЙН ШИНЖЭЭРЭЭ АЛЬ ТӨРӨЛД ОРОХ ВЭ
Мэдээллийн хүлээн авах болон боловсруулах явцад сэтгэл хөдлөлийн хариу үйлдэл чухал нөлөө үзүүлдэг гэдгийг зар сурталчилгааны сэтгэл зүйн судлаачид нотолсон байна. Тэгвэл сэтгэлийн хөдөлгөөний мэдрэмжийн бүх төрлийг 3 үндсэн хэсэгт хувааж үзсэн байна. Өөдрөг үзлийн болон халуун дулаан үзлийн сэтгэлийн хөөрөлтэй хүмүүс мэдээллийг хүлээж авах нь тус дөхөм байдаг бол сөрөг үзлийн мэдрэмж нь түүнд саад болдог гэж зар сурталчилгааны сэтгэл зүйд үздэг байна. Үүнд:
1. ӨӨДРӨГ ҮЗЛИЙН СЭТГЭЛ ХӨДЛӨЛ нь дараах шинжийг агуулдаг байна. Үүнд:
- Идэвхтэй
- Овжин самбаатай
-Амьд
- Анхааралтай
- Үзэсгэлэнтэй
- Амарлингуй
- Баяр баясгалан
- Өөртөө итгэлтэй байх
- Бүтээлч
- Дур булаам
- Хөөрөл баясал
-Эрч хүчтэй
- Урам зоригтой
2. ГУТРАНГИ ҮЗЛИЙН СЭТГЭЛИЙН ХӨДӨЛГӨӨН нь дараах шинжийг агуулдаг байна.
- Хорон муу санаатай
- Уур цухал
- Муу санаа
- Уйтгартай
- Залхуутай
- Шүүмжлэн үздэг
- Шазруун
- Эгдүүцсэн
- Ширүүн
- Сонирхолгүй
- Гомдсон
- Тоомсоргүй
- Цатгалдсан
3. ХАЛУУН ДУЛААН СЭТГЭЛИЙН ХӨДӨЛГӨӨН нь дараах шинжийг агуулдаг байна.
- Эелдэг зөөлөн
- Ялдам
- Амгалан тайван
- Сэтгэл түгшсэн
- Бодлогоширсон
- Итгэн найдсан
- Сандарсан
- Номхон
- Түвшин
- Харамсан гашуудмаар
- Уян
- Нялуун
- Халамжтай
- Өрөвдөм
- Шашин шүтдэг
Эх сурвалж: “Зар сурталчилгааны сэтгэл судлал” ном, хуудас 135
|
URL: