Онгоц жолоодох зураг авахтай адилгүй шүү, М.Зоригт сайд аа
Зам, тээврийн яам зурагчин сайдтай болсноос хойш энэ салбарт хэл ам огт тасарсангүй. Мөнгө, санхүүтэй холбоотой бүх харилцааг өөрийн банк руу төвлөрүүлсэн ноцтой мэдээлэл ил болсноор энэ асуудлыг зогсоосон. Тэгвэл түүнээс ч аюултай зүйл хийх гэж буйг сэрэмжлүүлэх болов. Тухайлбал, нарийн мэргэжил шаарддаг иргэний агаарын тээвэр, иргэний нисэхийн салбарыг бүтцийн өөрчлөлт нэрээр бужигнуулахаар зэхэж эхэлжээ. Иймд Монголын иргэний агаарын тээвэрлэгчдийн нисгэгчдийн холбооноос сайдын нэр дээр саналаа илгээгээд буй.
Тэд сайддаа хандаж “…Нисгэгч гэдэг үг нь дадлага туршлага гэдэг үгтэй шууд хоршиж явдгийн хувьд бидний өдөр тутам дагаж мөрддөг Иргэний нисэхийн багц дүрмээр (ИНБД) тавигддаг шаардлагад аюулгүй ажиллагааг хангах удирдах таван албан тушаалтныг тодорхой зааж өгсөн байдаг. Таны тус салбарт авч хэрэгжүүлж буй залуу боловсон хүчнийг дэмжих бодлогын хүрээнд менежментийн шинэчлэл хийх гэж буй үйл ажиллагааг ойлгож буй хэдий ч агаарын тээврийн салбар нь аюулгүй ажиллагааг хангах онцгой салбар гэдгийг та мэдэж буй гэдэгт эргэлзэхгүй байна. Нислэгийн аюулгүй байдлыг хангаж ажиллахад удирдлагын тогтвортой, мэргэшсэн, тухайн салбарынхаа үйл ажиллагаа, онцлогийг сайн мэддэг байх нь хамгаас чухал тул ашиг сонирхол дагуулсан бүтцийн өөрчлөлтийг хөгжүүлэх биш харин компанийн удирдах болон мэргэжлийн боловсон хүчнийг стандарт шаардлага мөрдөн, сайжруулах бодлого барьж ажиллахыг таниас хүсч байна” гэжээ. Энэ юу хэлж байна вэ гэвэл салбарын сайд нь онгоц жолоодохыг өөрийнхөө зураг дарахтай адил сэтгэж огт өөр мэргэжлийн хүмүүсийг томилж болзошгүй байгаагийн эхлэл. Ийм алхмууд ил далд хийгдэж байгаагийн илрэл юм. Түүнээс гадна энэ салбарт сайдын сонирхол хөрөнгө, мөнгө рүү ихээхэн давшилж байгааг илтгэх бараан сэдвүүд банк тойрсон мэдээллээр барагдсангүй. Бас л хэмээн шогшрох хүн, арай ч дээ гэж толгой сэгсрэх мэргэжилтнүүд цөөнгүй. Өнөөдөр л гэхэд тус салбараас ажлаас халагдсан 30 гаруй хүн хууль хяналтын байгууллагаар заргалдаж байна. Тэгвэл МИАТ, ИНЕГ хуулийн хэлтэстэй атлаа гаднаас өмгөөлөгч хөлсөлж 70-80 сая төгрөг зарцуулжээ. Дээр нь шүүхийн шийдвэр гараагүй тул халагдсан хүмүүсийн цалинг өгч байгаа аж. Байж боломгүй хийгээд шууд мөнгө завшсан бас нэгэн мэдээлэл нь барилгын ажил зогсчихоод байхад “Бадрах Ойл” хэмээх компаниар онгоц явах зам бариулна гэж 8.5 тэрбум төгрөгийг ямар ч тендергүй өгсөн сураг дуулдав. 500 саяас дээш өртөгтэй тендерийг хуулиараа бол Зам, тээврийн яам тендер зарлах ёстой. Гэтэл энд тэгсэнгүй. Тендергүй өгч, дээр нь ажил эхлүүлж хүрз шороо ч эргүүлээгүй компанид урьдчилгаа мөнгөний 60 хувийг олгожээ. Энэ мэтчилэн М.Зоригт сайдын эргэн тойронд сэрэмжлэх, шалгах, түдгэлзүүлэх, яаралтай зогсоох асуудлууд байх шиг.
Л.Сансар
Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин
URL: