Б.Гарамгайбаатарын компанийг шүүмжилсэн Б.Батзаяаг оролдох нь хэний эрх ашиг вэ
Тухайлбал, Ерөнхий сайдын дүүгийн “хамтран амьдрагч” гэх Г.Дэнзэн гэх залуу өчнөөн олон тэрбумын асуудалд холбогдсон атлаа өнөөдрийг хүртэл суудлаасаа буусангүй, харин ч өөр томоохон албан тушаалд очсон жишээ бий. Залуу хүний зоригийг мохоохгүй зөв зам руугаа явна хэмээн итгэснээс Н.Алтанхуяг сайд түүний улс төрийн карьерийг дуусгахыг хүсээгүй байж магад. Тэгвэл нөгөө талд зөв шаардлага, зөв асуудлыг хөндсөн атлаа огцрохдоо хүрчихдэг тохиолдол бас мэр сэр дуулдах болов. Мэдээж ах настай, амандаа сахалтай атамануудынхаа өмнөөс дуугарсан учраас тийм шийтгэл хүртэхээр болсон сурагтай. Зам тээврийн яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга Б.Батзаяагаар Засгийн газар “туг тахих” болсон талаархи мэдээлэл сүүлийн үед эрчимтэй тархав.
Н.Алтанхуяг сайд Төрийн нарийн бичгийн дарга нарыг ажлаа хийж чадахгүй бол чаддагт нь өг хэмээн бангадлаа гэх мэдээлэл гарснаас хойш Б.Батзаяагийн талаар таагүй мэдээллүүд тархаж эхэлсэн. “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн ТУЗ-ийн дарга байхдаа 60 сая ам.долларын үнэ бүхий зүтгүүрийг худалдан авсан ч өнөөдөр тэр нь хог болон хэвтэж байгаа нь түүнийг огцруулах шалтгаан болсон хэмээн шуугисан. Гэхдээ энэ хог гэж нэрлээд байгаа зүтгүүр төмөр замаа барьж чадахгүй улстөржиж байгаагаас шалтгаалан ашиглагдахгүй байгаа гэдгийг төмөр замын мэргэжилтнүүд хэлдэг юм билээ. Засгийн газар төмөр замын асуудлаар талцаж, шинэ төмөр замаа барьж чадахгүй хугацаа алдсанаас зүтгүүр хог болон хэвтэж байгаа юм. Энд Б.Батзаяа бус төмөр замаа гацаасан эрх мэдэлтнүүд өөрсдөө буруутай. Цаашлаад түүний гарын хүн гэгдэх П.Бат-Эрдэнийг МТЗ-ын орлогч даргаар суулгаж ихээхэн хэмжээний мөнгө авсан гэсэн нотолгоо баримтгүй шахам мэдээллүүд цацагдсан ч цаад талд нь шал өөр шалтгаан нуугдаж байгааг учир мэдэх хүмүүс шивнэлдэж эхэлжээ.
Бүр ажилдаа ирэхгүй байгаа, төрийн ажлыг үл тоомсорлож байна хэмээн цуурсан ч үнэн хэрэгтээ бол бэртэл авсаны улмаас ажилдаа ирэхгүй байгаа гэнэ лээ. Гэтэл түүнийг ажилдаа ирэхгүй байна гэж шуугих болсон учраас тэрбээр суга таягтай ч болов ажилдаа ирж байгаа гэсэн. Зам тээврийн яам гэдэг энэ Засгийн газарт хамгийн эрчимтэй ажиллаж байгаа яамдын нэг. Шинэ Бойнг, Төмөр замын шинэ вагон гэх мэтээр хоёр жилийн хугацаанд том том түүхэн ажлын ард гарсан чухал салбар. Дарга цэргийн тохироо, элдвийн улстөржилтөөс ангид идэвхтэй ажиллаж байгаа энэ салбарыг Х.Баттулга гишүүний хүн гэгдэх А.Гансүх удирдаж байгаа юм. Тиймдээ ч Ерөнхий сайдын хувьд А.Гансүх сайдаар оролдох эрх мэдэл хараахан хүрэхгүй, бас хүч хүрэхгүй. Өө сэвгүй салбараа удирдаж байгаа хүнээр оролдох нь өөрөө эргээд эвгүй байдалд орох шалтгаан болно.
Тэгэхээр нөлөөлөл багатайгаар нь Б.Батзаяагаар оролдох болсон нь Б.Гарамгайбаатарын шахалт байсан хэмээн үзэж болохоор байгаа юм. Ерөнхий сайдыг УИХ-ын Эдийн засгийн байнгын хорооны дарга Б.Гарамгайбаатартай хэтэвч нэгтэй болсон, түүний компанид замын ажил өгөх, тэдний төлөө тогтоол хүртэл гаргадаг хэмээн шүүмжилдэг. Тэгвэл эрхэм гишүүний “Монроуд” замыг чанаргүй бариад байгаа, цаашлаад нэг жилийн настай зам барьдаг, тэгсэн атлаа Чингис бондоос мөнгө авах гэж зүтгээд байгаа учраас “Замаа чанартай барь. Эс тэгвээс цаашдаа замын ажилд оролцох эрх олгохгүй” гэх шаардлагыг Зам тээврийн яамнаас тавьсан бололтой. Харин хариуг нь Төрийн нарийн бичгийн дарга Б.Батзаяа төлөх болчихоод байгаа юм. Б.Гарамгайбаатарын өмнөөс зориглож дуугарсныхаа төлөө золионд гарах нь ээ гэх яриа тэгэхээр үнэний ортой гэдэг нь харагдаад байгаа юм. Төрийн нарийн бичгийн дарга гэдэг нэг талаараа салбар яаманд төдийлөн нөлөө бүхий албан тушаал биш. Яамны дотоод ажлыг гардаж хариуцдаг, мөнгө санхүүгийн асуудлыг зохицуулж байдаг учраас сайд, дэд сайдыг давж Төрийн нарийнаас хариуцлага нэхэх нь ёстой “буузны онигоо”.
Нам гэх нэрээр халхавч хийж төсвөөс өгсөн мөнгийг үр ашиггүй зараад байгаа Б.Гарамгайбаатарын замын компанид тавьсан түүний шаардлага зүй ёсных байсан. Замаа чанартай барь гэсэн шаардлагын хариуд харин огцруулах талаар ярьж байгаа бол Засгийн газар өөрөө эргээд инээдэмтэй байдалд орно. Нэг ёсондоо АН үнэхээр эмгэнэлтэй байдалд орчихоод байгаа гэдгээ энэ мэт явцуу үйлдлээрээ харуулж эхэллээ. Зам тээврийн сайд ч тэсэлгүй зам чанартай барь гэсэн шаардлага тавьсаны төлөө огцрох уу хэмээн жиргэсэн нь Б.Гарамгайбаатар Ерөнхий сайдад ямар том нөлөө үзүүлснийг баталж байгаа юм. Тендерээс шахагдахдаа хүрсэн “атаман”-уудын өмнөөс тэрсэлсэн хэргээр суудлаа өгөхдөө хүрснээс гадна өөр нэг шалтгаан байгаа нь фракциудын зөрчил. Б.Батзаяа бол МоАХ фракцийнх. Нэг ёсондоо фракцийн зөрчлийн золионд түүнийг оролдож эхлэв үү гэлтэй. Ерөнхий сайд Х.Баттулга, А.Гансүхтэй тэрсэлдэж чадахгүй, тийм зориг ч хүрэхгүй учраас Б.Батзаяагаар оролдож байна. Б.Батзаяа бол Монгол Улс төмөр замыг өргөн царигаар тавих ёстой гэсэн зарчмыг баримталдаг.
Х.Баттулга гишүүн Барилга хот байгуулалтын сайд байх үеэс, өөрөө МТЗ-ын Төлөөлөн удирдах зөвлөлд байсан хүний хувьд өргөн цариг ашигтай гэдэг байр сууринаас өдийг хүртэл ухраагүй юм билээ. Өргөн царигийн төмөр зам Монголд ашигтай гэдгийг дэмждэг учраас нарийн царигийн төмөр замыг дэмжигч эрх баригчдад түүний үзэл бодол таалагдаагүй бололтой. Тиймдээ ч Ерөнхий сайд өргөн нарийн царигийн асуудлаар Х.Баттулга сайдтай тэрсэлдсэн шиг Б.Батзаяаг мөн энэ салбараас шахаж холдуулах гэсэн төлөвлөгөө энд явж байна гэж харагдаж байгаа юм. Б.Батзаяаг холдууллаа гээд энэ зөрчил дуусахгүй ч Б.Гарамгайбаатарын компани айх зүйлгүйгээр замыг тамлаж, мөнгийг идэх нь тодорхой. Энэ мэт улс төрийн явцуу зорилго, эрх мэдэлтнүүдийн хорон явуулга зам тээврийн салбараар дуусахгүй бололтой. Өнөөдөр Б.Гарамгайбаатараас хариуцлага нэхэх ёстой байтал шаардлага тавьсан хүн нь суудлаа өгөх гэж байгаа улс төрийн авлигын асуудлыг шалгах ёстой бус уу. Г.Дэнзэнгийн дэргэд Б.Батзаяа тийм ч том гэм хийгээгүй л харагдана. Зам чанартай тавь гэж шаардсан нь том гэм биш юм бол.
Эх сурвалж: www.mminfo.mn
URL: